24 dagar kvar.

Idag är det julkalenderdags. Vi missade den imorses, jag hade inte kollat vilken tid det var då vi vaknade exakt 7.13. Vi hade ju kunnat titta konstaterade jag i efterhand då den börjar 7.15, men vi kröp ner under täcket igen och vilade ytterligare en halvtimma. Vi får kolla ikväll. Elsa har laddat sedan igår, hon har kalendern redo och vi har köpt LasseMajaspelet som hör till. Hon har redan spejat på det mesta och tagit foton på alla i Valleby. Ikväll får vi reda på koderna man måste ha för att lösa fallen på datorn.
Vi har också hängt upp väggkalendern där det ligger något spännande varje dag i 24 dagar framåt. Idag ligger det en skattkarta som leder in i badrummet där det ligger två små böcker och väntar. Vi var på IKEA och Coop Forum idag och jag lyckades smussla ner två paket med lego samt pennor till Elsas whiteboard utan att hon såg något. Först ska man smuggla ner det i vagnen utan att hon märker något, sedan ska man betala. Hon är ju den hjälpsamma sorten så hon vill gärna vara med och lägga upp alla varor på bandet så det gäller att finta rejält. Kassörskan undrade nog en del. På IKEA scannar man alla varor själv och där fick jag säga till Elsa att blunda i en minut. Det gjorde hon men hon funderade på om det inte var så att det var någonting till väggkalendern.
Nu ska jag börja att skriva önskelistor inför julen. Elsa önskar sig tusen saker, så fort hon ser något så vill hon ha det. Olle är lite mer blygsam han skulle nog nöja sig med en clementin, den lille fruktomanen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Myyysigt med väggkalndern!!!!
Johannes har feber, så det bidde inget C & I för oss heller....
Kramis

2006-12-02 @ 20:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback