Legoland bilder

Det var jättehärligt väder på Legoland, solen lyste nästan hela tiden. Maten var helt OK. Vi åt buffé på Hotell Legoland, det var gott och man fick sitta i lugn och ro.

108222-81

Här åker Elsa och Olle på djungelsafari. Elsa styr bilen med van hand och Olle tittar imponerat på.

108222-80

Elsa tittar på miniatyrbyggnader. Det fanns bilar, båtar och flyglan som åkte fram och tillbaka, broar öppnades och stängdes, det var som på riktigt barnen tyckte det var jättespännande.

108222-84

Olle tittar på vindkraftverk.

108222-83

Elsa och Anders firar sig upp.

108222-82

Jag och Olle åker helikopter. Det var jättespännande.

Legoland

I tisdags åkte vi då så äntligen mot Legoland. Vi sov på ett hotell vid sydkusten ca en timmas bilväg från Legoland, det var ingen höjdarstandard på hotellet men vi var bara där på nätterna så det störde inte direkt. På onsdagen begav vi oss till Legoland med resten av Danmark, Tyskland, Sverige samt Norge. Det verkar som fler än vi hade spanat in väderprognosen och sett att det skulle bli bra väder på onsdagen. Det var väldigt mycket folk! Det var en fruktansvärd  bilkö de sista kilometrarna och det tog ca en och en halv timma extra att komma fram. Entrén var också proppad men det gick på en halvtimma. Väl inne var det lugnare. Vi kollade på alla miniatyrstäder och åkte karuseller. Elsa och Olle tyckte det var toppen, helst med karusellerna. Olle åkte både en liten berg och dalbana och flumride. Han skrattade jättemycket efteråt och skrek -Mera! Mera båt!
Vi hann inte med allt så vi får åka dit igen. Då ska vi bo närmare och köpa en 2-dagarsbiljett.

Plikta, Harry och sovmorgon

Dagarna bara flyger fram. I förrgår var vi på Plikta, en jättestor lekplats i Slottskogen, och lekte. Den stora rutschkanan var absolut roligast. Igår åkte jag och Elsa och köpte den nya Harry Potterboken och jag har börjat läsa. Spänning från första sidan! Anders ger mig avundsjuka blickar.
Idag gick jag upp 9.30 och åt frukost i en timma, sedan kom grannarna på fika och sedan var det lunch. Efter det grejade vi i trädgården och vips så är det kväll.  Nu ska jag läsa saga för barnen, de ska sova på den stora nyinköpta luftmadrassen i natt.  Får se om vi får sova. ;-)

Bild på gruset

Bakom boden har vi satt upp en gunga och jag har grävt upp allt ogräs under spaljén och fyllt upp med grus. På spaljén klättrar Japansk träddödare samt en klematis som ska få vita blommor.

Småprojekt i blåsten

Idag har det varit molnigt och blåsigt här. Vi har ändå trotsat blåsten och varit utomhus hela dagen. Anders har påbörjat ett nytt projekt, en ny trappa till altanen. Den blir mycket större än den gamla och blir nog väldigt trevlig. Jag har grävt bort ogräs under vår spaljé och fyllt på med grus. Mycket snyggare!
Nu ska jag köpa pizza, måste sticka!

Olle

En något bekymrad Olle äter jordgubbar och smultron med dubbla kepsar. 070701

Semestertider

Nu är det full fart i trädgåden. Jag har äntligen grävt upp plantor som stått fel och igår rensade jag och Elsa bort väldigt mycket ogräs i trädgårdslandet. Idag ska vi sätta morötter och rädisor, det hinner fortfarande bli något innan hösten.
Häromdagen var vi i Alingsås. Vi shoppade, åt och barnen lekte på lekplatsen i Nolhaga.  Olle matade en get, det var väldigt spännande och farligt.
I förrgår var mina föräldrar här och Olle följde med dem hem på semester. Det känns lite tomt med bara ett barn men samtidigt är det kul att kunna ägna sig åt Elsa på full tid.
Nu är det dags att kolla SMHIs sida och sedan bestämma vad som ska göras idag. Vi har skrivit en "att göra-lista" som vi försöker korta ner varje dag. Problemet är att man hittar allt fler saker man "måste" fixa.

Semestertider.

Äntligen semester! i måndags låg jag kvar i sängen när Anders gick upp. Underbart! Lite trist väder har det varit men det har gått bra ändå. Det finns mycket att sätta tänderna i inomhus. Jag har organiserat och städat lite i köksskåpen och andra skåp som det har varit lite allt möjligt skumt i, men nu är allt i en ordnad ordning.
Igår var jag och barnen och hälsade på mormor som är ensam hemma då morfar är på sjukhuset. Han har drabbats av njurbäckeninflammation och har varit inlagd sedan i söndags. Men idag är han hemma igen.
I tisdags var Monica, Linnéa och Martina här och hälsade på. Tack Monica för att du började att dra i grässtråna på vallen. Nu har jag fått ny inspiration och har börjat rensa ogräs för fullt.