Pensionärskuvös

Idag är Olle sjuk. Han har feber, hosta, snuva och ett hiskeligt humör. Anders har varit hemma och jag har softat på jobbet. :-) Imorgon är det min tur att vara hemma, skönt med sovmorgon. Elsa har också varit hemma idag men hon går nog till dagis imorgon.
I söndags var vi hos mina föräldrar och hälsade på. Anders hjälpte min pappa att lägga tak på deras pensionärskuvös. Jag räddade ett helt område från översvämning genom att dramatiskt plumsa omkring i en bäck och sparka bort löv i min pappas otäta stövlar. Sedan gick jag och Elsa på bäckjakt. Vi kom inte så långt för det var väldigt snårigt och blött och Elsa hade inga stövlar. Dessutom vet man ju inte när man står öga mot öga med en älg i de skogarna. Det fick min pappa erfara för några veckor sedan då han fick slänga sig i ett dike för att undvika en anfallande älg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Och VAD ÄR det??????
:-o

Postat av: mor

Det var väl att ta i,att du har räddat oss från
översvämning, det var ju jag som gick med krattan
och tog bort löven (dom mesta. Anders gjorde ett
gooooooott arbete, Tack. Vad menar Anna med sin
kommentar? har hon aldrig sett en älg LEVANDE?
Det var tåkigt att Olle gått och blivit sjuk, jag
tyckte han var lite hostig i söndags, för så fort
kan det väl inte gå att smitta honom.

Kram till er alla från mormor

2006-10-25 @ 17:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback