Långledig, steg samt pizza

Härligt att vara långledig! Jag vaknade 6.30 och tog på mig kläder och gick en promenad. Jag går ett snitt på ca 11 000 steg per dag, många av stegen tar jag på jobbet. Att vara bibliotekarie är inget stillasittande jobb. Ligan leds av K. som tar en tvåtimmarspromenad varje kväll. Hur kan man toppa det?
Linnéa, Elsas och Olles kusin är här och hälsar på några dagar. De leker och har kul. Vi gjorde pizza igår och vi vet från förra gången Linnéa var här att hon är en storätare som äter en hel plåt med pizza alldeles själv, så vi laddade med 4 plåtar pizza. Hon åt inte riktigt en hel plåt denna gången, men nästan.
Annars är det mesta sig likt, det börjar lugna ner sig på jobbet, det har varit tokmycket i några veckor, men just nu är det ganska lugnt. Om några veckor drar jag igång med bokskola för alla 6-åringar i stadsdelen, förskoleklasserna blir inbjudna till biblioteket där vi tillsammans pratar om böcker och bibliotek. De får också varsin bok. Det ska bli kul men tidskrävande. Jag ska också börja arbeta heltid igen, det känns som att jag nu arbetar heltid men endast får 75% i lön och då kan jag lika gärna börja på full tid igen.
Nu ska jag duscha och dedan bär det av till affären för att handla mer mat till de små storätarna, och jag såg att IKEA har stolar för endast 25 kronor styck så jag ska åka dit och köpa några. Bra att ha. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Bibliotekarie verkar vara ett trevligt arbete.
Jag besöker biblioteket en gång per månad med
min klass. Smidigast hade det varit om vi hade haft ett skolbibliotek (då hade vi kunnat låna oftare), men det har vi inte.

Postat av: Monica

Å, vad härligt att höra att Linnéa har det bra. Kul att kusinerna lär känna varandra ordentligt. I dag har vi en städ dag. Isabelle går där nere och muttrar..... hon ska ju städa sitt rum lite extra eftersom hon ska låna ut sitt rum till långväga gäster ; ). Funderar över vad vi ska äta i morgon till lunch..Isabelle har fått bestämma vad vi ska äta på kvällen. Kramar till er alla så ringer jag sedan.

2007-04-06 @ 09:37:42
Postat av: Anonym

Vad är det för stolar???? Är det endast i dag?
Pizza låter gott :-)
Här dras jag med make som tror att varje minut råkar vara den minut som han blir magsjuk....
;-)
Glad påsk!

2007-04-06 @ 16:39:40
Postat av: Anonym

Hur mår ni nu?

2007-04-08 @ 13:41:24
Postat av: Anonym

Den är för slö: "postat av Anna" ska det ju stå!!!!

2007-04-08 @ 13:41:51
Postat av: Nilla

Halloj!!
Hur har du det i sommarvärmen?? Tror säkert att du njuter lika mycket som jag.
Här i Uppsala skiner solen för fullt, och jag tror nog att jag till och med har bränt mig lite.
Snart väntar grillen, ska bli så gott.
Ha det så bra.
Kram Nilla

2007-04-14 @ 15:46:41
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: mor

Hej
Jag har just kommit in från en långpromenad, men min
pedometer verkar lite knäpp, gå o går men inget utslag, men rätt som det är så har jag gått en hel del,jag gick 3000 steg enligt den men känns som jag gått mer, svettig blev jag ialla.
Har skrivit 2 gånger på Elsas blogg men det står fortfarande 0. Kram på er allihop.

2007-04-16 @ 16:50:00
Postat av: Anna Jonsson

Kanon!

Postat av: Anna

Vilken låååååååååååååååååååååååååång ledighet det var den här långledigheten från bloggen.

2007-04-21 @ 14:30:00
URL: http://www.annalang.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback