Lördag.

Sitter just nu och tittar på min man som sätter upp en lampa i taket. Jag sitter framför datorn och skriver. Vad bra jag har det!
Idag har det varit underbart väder. Elsa har haft en kompis här och de har badat och hoppat studsmatta. Olle fick vara med och laga mat något han tyckte var sådär kul. Nu på kvällen har vi suttit ute och ätit kantarell- och köttfärspaj. Mums. Grannarna var över en sväng och Olle hoppade studsmatta i säkert en timma. Efter det åt han två portioner med gröt och somnade som en stock.
Efter att IKEA-katalogen damp ner i brevlådan i tisdags har vi börjat att vakna till liv inredningsmässigt igen. Jag har ju redan gjort två besök denna vecka och nu har jag planerat Elsas rum samt köket. Elsa har mycket gamla saker som "blivit över" och ska få en ny rejäl byrå samt ett riktigt skrivbord. Detta vet hon inte om ännu mormor, så säg inget! Det blir nog inte än på ett tag. Vi har också tröttnat på att det inte finns tillräckligt med avställningsytor i köket, och planerar nu att köpa tilll mer skåp och bänkskiva. Vi skissar på lösningar.
Monica - kanske vi följer med till Polen, vi har ju ett helt badrum att fylla! Då kan vi bo på ett najs hotell.
Imorgon ska vi till Liseberg med farmor och farfar. Det ska bli jättekul. Olle är ju såpass stor så att han kan åka lite nu. Så kanske han vågar åka den pyttelillla berg- och dalbanan (som förr hette nyckelpigan). Efter Liseberg följer barnen med till farmor och farfar så det blir en mjukstart på arbetsveckan.

Kommentarer
Postat av: mor

Nyckelpigan låter trevlig, den vågar jag åka, kommer du ihåg det Åsa?
Natti natti

2007-08-05 @ 00:19:02
Postat av: Anna

Jamenvisst, vilken dag du hade!!! Min son har min dator jämt, så jag blir ganska offline numera - måste köpa honom en fungerande egen dator... *suckar*
Ja IKEA-katalogen kom med åtminstone en god nyhet - ny vanvettigt snygg klädsel (till 100% vad jag längtat efter) på en fåtölj, så nu måste jag köpa en fåtölj för någon av höstens månadspengar.... :-D
Hoppas ni får det roligt på Liseberg! Vi som trodde på prognosen hade tänkt gå till badet men nu blir det kanske lekpark och LEK-utställningen istället. Sista dagen för den i dag, till allas vår sorg.
Kramar - det kommer kännas bra att komma till jobbet i morgon, trust me!

Postat av: Nilla

Hur går det att börja jobba??
Jag började igår och visst, måste nog erkänna att det är aningens trögt.
Vi har få barn på förskolan, men nu när solen och värmen är här vill jag ju helst ligga på stranden.
Så du har också börjat bläddra i ikea katalogen, det är ju så kul.
Tänker ta en tur dit så fort det blir sämre väder.
Ha det så bra, och njut nu i sommarvärmen.
kram från Nilla

2007-08-07 @ 21:44:29
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Anna

Sååååååååååååååå kul att träffas i går! :-D
Puss o kram

2007-08-12 @ 21:54:58
URL: http://www.annalang.com
Postat av: mor

Hej
Idag när jag skulle rätta till överdraget på trädgårdsfåtöljen så hittade jag en röd bil som
man kanske kör på en bana, kan det vara Olles?
Vi ses, kramn

2007-08-13 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback