Huspriser och badkarsslit

Idag ringde jag mest för att jag var nyfiken och hörde vad A-hus villa Edsviken kostar. Jag tycker att planlösningen på det huset är spännande och hallen är otroligt läcker, öppen ända upp tll nock. Priset var dock liiiite för högt. 2,5 mille bara för huset, sedan ska man ju köpa en tomt och diverse andra kostnader brukar smyga sig på. Det var i och för sig helt nyckelfärdigt, bara att flytta in och det var hög standard på allt. Blir lite sugen.

Helgens äventyr med hämtning av badkar gick bra. Efter två timmar var det otroligt tunga badkaret ute ur min brors lägenhet och låg och vilade på en släpkärra. Väl hemma hjälpte en granne till att baxa in det på plats i badrummmet. Fötterna på badkaret är väldigt vassa och badkaret tungt så vi måste ha klinkersplattor under än så länge. Anders har köpt en gummimatta som vi ska skära ut och lägga under. När Anders efter hårt slit hällde upp vatten i karet märkte vi att det läckte som ett såll från avloppet, men vi hoppas att det går att täta med gummi.









Kommentarer
Postat av: mor

Det var väl tur att det fanns en granne som var OK, Elsa sa att hon hade badat i det nya badkaret, då behöver du ju inte bada hos mormor sa jag, men mormor det ska jag ju göra också. Hur mår Olle,
Martin ringde men det var ingen hemma, har han varit på dagis? Kram från mor

2007-03-20 @ 22:09:46
Postat av: mor

Det var väl tur att det fanns en granne som var OK, Elsa sa att hon hade badat i det nya badkaret, då behöver du ju inte bada hos mormor sa jag, men mormor det ska jag ju göra också. Hur mår Olle,
Martin ringde men det var ingen hemma, har han varit på dagis? Kram från mor

2007-03-20 @ 22:12:26
Postat av: Nilla

Hej svejs..
Skönt med ett badkar, vårat står i garaget och väntar på att få komma in igen.
Men det har stått där i några år, och jag tror nog att det kommer att få göra det några år till, Putte har inte alls samma längtan att få krypa ner i badet som vi övriga i familjen.
Kikade in på huset du skrev om, och det var ju jättefint.
Där kan jag flytta in direkt.
Går ni i byggtankar??
Ni har väl ett jättefint hus som inte är så gammalt??
Ha en jätteskön helg.
Kram Nilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback