Jag har blivit "tagen"

Hjälp, jag har blivit "tagen" av Nilla! Jag skickar inte vidare till någon men jag ska försöka komma på några smaskiga och oväntade saker om mig själv.

Regler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva 6 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.



1.
Jag har precis som Nilla (dålig fantasi jag har) bott granne med en kändis. Han är väl ingen superkändis för jag kommer inte ihåg hans namn men efternamnet är Johansson och han var med i något sångprogram. Han och hans kompis bodde över oss i en lägenhet och vi kallade dem för räkan och tjockisen.  Kändisen var tjockisen. De sjöng varenda sekund av deras vakna tid, ofta samma låt, och det var en smula irriterade att höra denna sång dagarna i ända.

2.
Jag tycker att makrillfilé med tomatsås är jättegott på mackan och en klick majonäs på så blir det superdupersmarrigt.

3.
När jag var 15 år så gjorde jag hål i mina öron med säkerhetsnålar. Jag kokade nålarna men ändå fick jag inflammation i båda örsnibbarna. Min mamma hade läst att vitlök var bra mot inflammation så jag pressade vitlök i två kompresser och satte på örsnibbarna. Det brände och sved men jag tänkte att det ska det säkert göra och för att vara riktigt säker på att det skulle verka och inflammationen gå bort så hade jag kompresserna på över natten. När jag tog bort dem dagen efter så var det två lilaröda vitlöksstinkande studsbollar som satt längt ner på mina öron. Vitlöken hade frätt sönder huden så det var en riktig sörja. Jag hade dessutom kort hår så eländet gick inte att dölja och min mamma som tyckte att det hela var en otroligt dum idé lät mig inte stanna hemma från skolan.

4.
När jag var yngre var jag väldigt förtjust i ostbågar (gillar det fortfarande men äter det inte så ofta, man har ju blivit vuxen :-) ). Jag hade tips på min hemsida hur man fick ostbågarna att smaka perfekt. Ett tips är att man kan lägga in ostbågarna i frysen fem minuter innan man serverar dem så blir de underbart goda.

5.
Ett pinsamt minne som min kompis Kristina påminde mig om häromdagen var när vi var på Hultsfredsfestivalen någongång i början på 90-talet. Vi var på väg till en konsert när plötsligt Kent Norberg, sångaren i Sator går förbi mig. Jag vänder mig om för att kolla om Kristina också har sett honom man hon befinner sig några meter bort så jag ropar till henne: Kristina, Kristina där gick sångaren i Sator. Då är det någon som knackar mig på axeln och när jag vänder mig om så står trummisen i Sator bakom mig och säger: och här har du en till.
Uh, så pinsamt.

6.
Jag är inte så bra på att laga mat och jag tycker inte att det är specielt roligt heller. Jag skär mest av mig fingertopparna så fort jag får tag på en kniv. Jag har tur som har en make som älskar att laga mat.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ååå vad kul att du antog utmaningen. Och jättekul att även få veta lite mer om dig.
Jag älskar också ostbågar, men att lägga dom i frysen har jag aldrig gjort, får allt ta och prova det till nästa helg.
Nu har jag precis sett den senaste Wallanderfilmen, och ojj vad tårarna rinner.
Ha en bra vecka...Kram

Postat av: Nilla

Ååå vad kul att du antog utmaningen. Och jättekul att även få veta lite mer om dig.
Jag älskar också ostbågar, men att lägga dom i frysen har jag aldrig gjort, får allt ta och prova det till nästa helg.
Nu har jag precis sett den senaste Wallanderfilmen, och ojj vad tårarna rinner.
Ha en bra vecka...Kram

2007-03-11 @ 21:19:35
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Lena

Jag skrattade gott åt både öronsnibbar och Hultsfred!
Men ostbågar i frysen?

Ha d gott!
Lena

2007-03-11 @ 22:13:03
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Anna

Jaa, du - det mesta visste jag och inget förvånar...
Tänk när vi kan skriva att vi gjort färdigt vår uppsats efter X år... ;-) :-D
Nu ska jag till jobbet på en heeeeeeeeeeeeektisk vecka. Gulp. Jobbigt med mer än man hinner fatta. Men det går, bara man tar det lugnt ich inte stressar.
Hoppas ångesten släppt!
Nej, inget Vårrus här.

2007-03-12 @ 06:54:25
URL: http://www.annalang.com
Postat av: mor

Ja det var ju roligt att hör lite om dig som man som förälder aldrig fick höra. Trodde nästan att du förträngt det där med hålen i öronen. Inte fick du vara hemma från skolan, din mor måste inte haft någon empati för dig då, hoppas Elsa lyssnar på dig.
Kram från din stränga mor.

2007-03-14 @ 15:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback