Stockholmsresa

Nu är jag hemma igen efter att ha varit i Stockholm i några dagar. Vi var där med jobbet och besökte bibliotek med olika typer av verksamhet för att få inspiration och nya idéer för vårt bibliotek. Och det fick vi verkligen. Problemet är bara att man inte kan göra allt på en gång och jag är av en väldigt otålig natur när det gäller sådant. Vi ska nu under hösten få ett nytt lånesystem på biblioteken i Göteborg. Alla böcker ska chipas och besökarna ska själv kunna låna och lämna sina böcker med hjälp av utlåningsapparater. Vi ska också få ett nytt system på våra datorer för besökarna samt fler datorer. Så det blir en hel del att ta tag i, samt att man då har en hel del nya saker man gärna vill göra.
Vi var bland annat på
Rum för Barn, ett bibliotek bara för barnen med mycket trevliga lösningar, som ligger i Kulturhset mitt i Stockholm.. Det var spännande att se och det skulle vara treligt att göra något liknande även i Göteborg, men här satsas det mer på fotboll än kultur, tyvärr.
På torsdagskvällen var vi och såg på "Kvarteret Skatan". Det var en jättebra och framförallt rolig föreställning. Johan Glans är verkligen dökul.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Låter som ni haft en både rolig, trevlig och inspirerande helg i storstaden. Stockholm har verkligen mycket att erbjuda, både för stora och små.
Kvarteret skatan vore roligt att se, men det lär väl inte bli av.
Har bokat biljetter till lena + Orup, fredag den 27 april, åt min kära dotter....men eftersom vi inte sitter precis bredvid varann, så vill hon inte ha biljetterna. Det är bara 6 stycken mellan oss, men vill hon inte så ska jag ju inte tvinga henne.
Du kanske vill följa med???
Som tur är så kan jag ju avboka dom...men ibland undrar jag hur dagens ungdommar tänker...

Kram och...
Ha det gött...
Nilla

Postat av: Anna

Roligt med så trevlig resa! Visst är Rum för barn jättefint? Var ni inte på Punkt Medis och såg hur fint man kan fixa för ungdomarna?
Kramis

2007-03-04 @ 21:34:58
URL: http://www.annalang.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback