Renskinn



Vi köpte ett renskinn när vi var i Sälen. Det är väldigt mjukt och passar fint i vårat sovrum.
Men renskinn ska egentligen inte läggas på golvet utan hängas på väggen, fick vi reda på
då vi köpte det. Om det nu trots allt ska ligga på golvet så måste man dalta lite med det,  
som kvinnan i affären sa, det vill säga lufta det ganska ofta. Så nu har vi ett koskinn och ett
renskinn, det hade jag aldrig trott att jag skulle ha i min ägo och jag kan fortfarande inte
bestämma mig för om jag tycker det är helt etiskt försvarbart. Men jag äter ju kött och då djuret
ändå slaktas på grund av köttet är det bra att hela djuret tas tillvara.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja ja! Hur gossigt som helst med skinn. Det är som våra fårfällar, hur mysigt som helst. Tycker att det är helt ok så man faktiskt inte slaktar för skinnet utan det är bara att man tar till vara på allt. Det ser riktigt snyggt ut på golvet.....

Kram

2009-02-15 @ 16:38:45
Postat av: Monica

Nu vill se något annat än en död ren :-)

2009-02-20 @ 11:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback